Kolay bir meditasyon

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek

Kolay bir meditasyon

Mesaj  Admin Bir C.tesi Ağus. 09, 2008 1:13 pm

Kolay bir meditasyon ve gevşeme yöntemi
Amaç:
Bu meditasyonun amacı, zihni ve bedeni dinlendirmek, uykuya dalmadan, gayet açık bir zihinle rahatlamayı ve farkındalık geliştirmeyi öğrenmektir. Burada paylaşacağım meditasyon hayal kurmak, dilekleri gerçekleştirmek, yüksek bilinç elde etmek vb amaçlarla yapılmaz, yalnızca sade, yalın, açık ve dinlenmiş bir zihin elde etmek içindir.

Meditasyon yaparken:
Meditasyonda başarı amaçlanmaz. Yavaş öğrenilir, her gün düzenli yapılır ve hiçbir beklentiye girilmez. Meditasyon her defasında başka deneyimlenir.
Bilmeniz gerekir ki, düşünceleriniz durmaz. Düşüncelerinizi durdurmaya çalışmayın, gelsinler, gitsinler, izleyin. Meditasyon yapmaya #8220;çalışmayın#8221;.
Yalnızca olduğunuz gibi olun. Kolaya kaçın. Yalnızca dikkatinizi bilerek, hafifçe yönlendirin.
Zihniniz başka yerlere gittiğinde onu hoşgörün! Zihin dağınıktır, asidir, her çağıran düşüncenin peşinden gider. Zihninize karşı yumuşak ve sakin bir sabır geliştirin. Çok sık meditasyon yaptığınızda, zihniniz meditasyona önce alışacak, sonra tiryakisi olacaktır.
Bedeninizin sıkıntıları da kaçınılmazdır. Uyuşma normaldir, merak etmeyin. Yalnızca sinirleriniz etkilenmekte, kan akışınız değil.
Ortam ve zaman:
Yemekten en az iki saat sonra meditasyon yapın, yemek üzerine uykunuz geleceği için yemek sonrası önerilmez.
Sakin bir köşe bulun, dik oturun, belinizi dik tutmak için destekleyin. Başınızı dik tutun, öne ya da arkaya düşmesin. Sandalye en kolayıdır. İsterseniz bağdaş kurup kalçalarınızın altına alçak bir yastık da koyabilirsiniz.
Ellerinizi rahat bir şekilde kucağınıza koyun.
Oturuyorsanız, bacaklarınızı paralel tutun, çapraz yapmayın ve ayaklarınızın tabanları yere bassın.
Gözlerinizi kapatın ya da gevşek bir şekilde hafif açık olsunlar, dizlerinizden biraz ileriye bakın.
Burnunuzdan derin nefes alın ve ağzınızdan, mum üfler gibi kuvvetle üfleyin. Bunu üç kez yapın.
Ağzınızı kapatın ve burnunuzdan rahat nefes alın ve verin.
Tamamen rahat ve doğal bir şekilde burnunuzdan nefes alıp vermeye devam edi
Dikkatinizin dörtte birini nefesinize verin
Yavaşça 1-2-3-4 sayarak burnunuzdan nefes alın, bir saniye tutun
Yavaşça 1-2-3-4-5-6-7-8 sayarak burnunuzdan verin, bir iki saniye durun
Nefesi uzun alıp, uzun verin, akıcı olsun, kademeli olmasın.
Bu şekilde devam edin.
İyice rahatladığınızda saymayı bırakın
Nefes ritminizi sürdürün
Dikkatinizi ayaklarınıza verin
Ayaklarınızı rahatlatın, gevşetin, yumuşatın
Ayak bileklerinizden aşağı, iki ayağınızı birden tüm ağırlıklarıyla, bulundukları yere öylece bırakın
Alt baldırlarınızı rahatlatın, gevşetin, yumuşatın
Dizlerinizden aşağı, iki bacağınızı tüm ağırlıklarıyla, bulundukları yere öylece bırakın
Kalçalarınızı gevşetin, üst baldırlarınızı rahatlatın, gevşetin, yumuşatın
Şimdi kalçalarınızdan aşağı, iki bacağınızı birden tüm ağırlıklarıyla bulundukları yere öylece bırakın
Karnınızı rahatlatın, gevşetin, yumuşatın
Göğsünüzü rahatlatın, gevşetin, yumuşatın
Omuzlarınızı rahatlatın, gevşetin, yumuşatın
Sırtınızı dik tutmaya devam edin,
Sırtınızda kastığınız yerler varsa rahatlatın, gevşetin, yumuşatın
Kollarınızı, ellerinizi, parmaklarınızı rahatlatın, gevşetin, yumuşatın
Omuzlarınızı yeniden rahatlatın, gevşetin, yumuşatın
Boynunuzu ve ensenizi rahatlatın, gevşetin, yumuşatın
Şimdi boynunuzdan aşağı, tüm bedeninizi tüm ağırlığıyla oturduğunuz yere öylece bırakın
Başınızın arkasını, saç diplerinizi gevşetin
Kulaklarınızı rahatlatın, gevşetin
Yüzünüzü buruşturun, tutun ve bırakın
Alnınızı rahatlatın, gevşetin, yumuşatın
Gözlerinizi, gözkapaklarınızı gevşetin
Yanaklarınızı gevşetin
Ağzınız kapalı, çenenizi gevşetin
Dikkatinizi başınızın tepesine getirin, burayı rahatlatın, gevşetin
Şimdi başınızla beraber bütün bedeninizi, bütün ağırlığıyla oturduğunuz yere öylece bırakın
Tamamen rahat ve doğal bir şekilde burnunuzdan nefes alıp vermeye devam edin
Dikkatinizin yalnızca dörtte birini nefesinize verin, gerisi serbest kalsın
Aldığınız her nefesi, iki katı kadar sürede verin
Dikkatiniz başka yere kayarsa hep rahatça, kolayca yeniden nefesinize getirin (Kendinizi hoşgörün!)
Bu beş ila yirmi dakika sürebilir
Zihninizin tamamen dinlendiğini hissettiğinizde dikkatinizi bedeninize getirin

Bedeninizin normal ağırlığını hissedin,
Ellerinizi, kollarınızı, bacaklarınızı gerin
Dikkatinizi gözkapaklarınıza getirin
Kendinizi tamamen hazır hissettiğinizde, yere bakarak yavaşça gözlerinizi açın
Bir süre bekleyin, hazır olduğunuzda yerinizden kalkın.
Zihninizi ve bedeninizi dinlendirdiniz. Kendinizi nasıl hissediyorsunuz?
Şimdi, sevginizin tüm varlıklara, tüm insanlara akmasına her an izin verin. Onların sunduğu sevgiyi de alın, doldurun kalbinize, nasıl verildiğine bakmayın, herkes kendi bildiği gibi sever.
avatar
Admin
Admin

Mesaj Sayısı : 160
Kayıt tarihi : 22/07/08

Kullanıcı profilini gör http://parapsikoloji.forum777.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz