Meditasyona giriş 1.

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek

Meditasyona giriş 1.

Mesaj  Admin Bir Ptsi Ağus. 11, 2008 2:41 pm

Altın Şafak tradisyonunda majikal eğitimin bir parçası olarak meditasyon tekniği ritüele göre daha az bilinmekle birlikte, en az ritüel kadar önemlidir. Ritüel temel etkin tekniği oluştururken, meditasyon çok faydalı bir alıcı (receptive) tekniktir. Ritüel enerjileri şekillendirirken, meditasyon farkındalığı biçimlendirir; ritüel sembolizmi inşa ederken, kullanılan semboller meditasyonla benliğin bir parçası haline getirilir.

İngilizce meditasyon kelimesinin alıcı farkındalığın belli modifikasyonlarına dayanan bütün içsel teknikler için kullanılan ortak terim olması çeşitli açılardan talihsizliktir. Latincede meditatio olan terim ilk başta sadece düşünmek demekti, özellikle içten gelen, derin düşünce. Katoliklerin dini fikirler hakkında yönlendirilmiş düşünce pratiğine uygulandığında, Doğu rahiplerinin ve mistiklerinin yöntemlerine o kadar da benzer olmayan ve daha uygun karşılık gerektiren bir tarzda kullanılıyordu. Bu şekilde genişleyen kelimenin anlamı tümüyle biçimini yitirene kadar esnedi; öyle ki bugünlerde meditasyon kelimesi birçok insan tarafından her türden spritüel ya da sözde spritüel alıştırmaları adlandırmak için kullanılmaktadır.

Öte yandan biz meditasyon kelimesiyle özel (ve bazı açılardan hayli zor) bir beceriyi, zihinde bir sembolü, sembolün temsil ettiği daha derin gerçeklikle temasa geçmesi için uzun süre zihinde tutma yeteneğini kast edeceğiz. Geçmişte Doğuya özgü meditasyon deneyimleriniz olduysa, bu türden bir çalışma size tuhaf gelebilir; tekniği öğrenmek ve kusursuzlaştırmak için kullanılan yöntemler ise daha da tuhaf gelecektir. Öte yandan, burada bahsedilen kabalistik meditasyon sistemi, dünyanın her yerindeki spritüel uygulamalarda ortak olan bazı çekirdek unsurlar üzerine inşa edilmiştir.

Baştan söylememiz gerekir ki burada verilen meditasyon sistemi, Altın Şafakta kullanılan bir yönteme dayanıyor olsa da, çeşitli türleri olan Kabalistik meditasyon çalışmalarından yalnızca biridir. Bahsedilen bu meditasyon türlerinden bazıları akla gelebilecek her yolla bu kitapta öğretilen yöntemden farklıdırlar. Bunlardan hiçbiri, özellikle bizim öğreteceğimiz, kesinlikle tek gerçek veya doğru yöntem olarak düşünülmemelidir. Bütün canlı şeyler gibi majikal Kabala da gelişmiş ve çok çeşitli dallara ayrılmıştır; bu yöntemlerin kapsamı ve çeşitliliği bir kafa karışıklığının veya hatanın işareti değil, bir canlılığın işaretidir. Burada Altın Şafağın tercih etmiş olduğu yöntemlerin seçilmesinin nedeni, onların Altın Şafak sisteminin bütünsel bağlamında çalışanlar için, çaba ve azim gösterildiğinde çok iyi işlemesi dolayısıyladır.



Meditasyona Giriş

Burada verilen meditasyon yöntemi, bu kitapta daha önce tartışılan sembolik malzemeye dayanmaktadır. Bu semboller, sanki anlamaya çalıştığınız karmaşık bir makinenin bir parçasıymışlar gibi tek tek, zihne alınmalı, araştırılmalı, incelenmeli, düşüncede evrilip çevrilmelidir. Her sembol, sonra, tekrar yerine konur; öyle ki, benzetmemize devam edersek makine şalteri açılarak çalıştırabilsin.

Bu meditasyon türü, bazı açılardan sıradan düşünceye yakındır. Tek fark, bütün meditasyon boyunca yalnızca bir tek şey düşünmenizdir. Bu o kadar da bilinmedik bir durum değildir; birçok insan bir soruna gark olduğunda bunu yapar. Ne var ki bunu iradeyle her gün yapmak, bambaşka bir şeydir!

Hayli basit bazı etkenler, bu beceriyi edinmenize yardımcı olacaktır. Yorgunken veya bir yemek yedikten sonraki iki saat içinde meditasyon yapmaktan kaçının. Bu iki durumda da başınız dönebilir ve bu durum meditasyon için büyük engel oluşturur. Yüksek sesli müzik veya yakındaki televizyon işi güçleştirir ve seçim hakkınız varsa bunlardan da kaçının.

En iyisi, her gün uygulama seansı için belli bir saat tespit edip ona sadık kalmaktır. Meditasyon söz konusu olduğunda, birçok insan için en iyi vakit sabah, uyandıktan hemen sonraki erken saatlerdir. Bu saatte genellikle fazla gürültü olmaz ve günün stresi ve kafa karışıklığı henüz zihninizi işgal etmemiştir.



Meditasyon Birinci Aşama

Belli bir zaman tespit ettiniz ve başlamaya hazırsınız. Bundan sonra yapmanız gereken şey, meditasyon çalışması için ihtiyaç duyacağınız temel becerileri geliştirmektir. Bu çalışma için öğrenmeniz gereken en temel ve önemli beceri gevşek konsantrasyon halidir. Gevşek kelimesine dikkat ediniz; burada sizden istenilen en son şey, konsantrasyon kelimesinin genellikle akla getirdiği dişleri sıkılı olduğu gergin bir haldir. Aşağıdaki alıştırma, kabalistik meditasyon uygulamasına doğru ilk adımı oluşturan bu hale nasıl erişeceğinizi öğrenmenize yardımcı olacaktır;

Bu alıştırma için sessiz ve çok fazla aydınlık olmayan bir yere, sırtı dik bir sandalyeye ihtiyacınız olacaktır. Sandalyenin yüksekliği oturduğunuz zaman ayaklarınız yere değecek, baldırlarınız düz duracak şekilde olmalıdır. Ayrıca başınızı çevirmeden görebileceğiniz bir saate ihtiyacınız olacaktır. Ayaklarınız ve dizleriniz bitişik bir şekilde sandalyeye oturun; ellerinizi bacaklarınızın üstüne bırakın ve sırtınız dik olsun. Gözleriniz açık olmalı ve özel bir şeye yönlenmeden ileri doğru bakmalıdır.

Birkaç dakikanızı fiziksel bedenin farkına varmaya ayırın. Başınızın üstünden başlayın ve yavaş yavaş ayak tabanlarınıza inin. Hissettiğiniz gerginliklere özel bir ilgi gösterin. Bu gerginlikleri kaldırmaya veya herhangi bir şekilde değiştirmeye çalışmayın, yalnızca onların farkına varın. Bu basit farkındalık eylemi, zamanla bilinci bu gerginliklerin altında yatan düşünce ve duygulara yönelterek, gerginlikleri zayıflatacak ve yok edecektir. Bununla birlikte, meditasyonla ilgili birçok şeyde olduğu gibi, bu da zamana, kendi gelişim hızına bırakılmalıdır.

Bütün bu çalışma ve aşağıdaki alıştırma boyunca kıpırdanmadan, yerinizden hareket etmeden, mümkün olduğunca kıpırtısız durunuz; fakat katı, zorla sağlanmış bir hareketsizlik olmasın bu. Buradaki amaç bedeninizi, yaptığınız çalışmaya müdahale etmeyecek dengeli ve gevşemiş bir duruma sokmaktır. Sakın unutmayın, bu amaca ulaşmak epey bir uygulama gerektirebilir. Birçok öğrenci krampların, kaşıntıların ona engel olduğunu, bunların zamanla azalmaktan ziyade arttıklarına tanık olacaktır bir süreliğine. Fakat uygulamaya azimle devam edildiğinde, beden meditasyon pozisyonunda gevşemeyi öğrenir ve bu güçlükler sona erer.

Fiziksel bedeninizdeki gerginlikleri kısa bir değerlendirmeye tabi tuttuktan sonra dikkatinizi nefesinize yönlendirin. İçinizden dörde kadar sayarak ağır ağır nefes alın; birden dörde kadar sayarak nefesinizi tutun; nihayet birden dörde kadar sayarak nefesinizi verin. Tekrar nefes alarak başlayın. Nefesinizi tutarken boğazınızı tıkamayın. Nefes içeride göğüs kaslarıyla tutulmalıdır; göğsünüze hafif sertlikte vurulduğunda nefesiniz dışarı kaçacak şekilde. Bütün bu nefes alıp verme burundan yapılmalı, ağız gevşekçe kapalı olmalı, dil gevşekken dil ucu damağın ön dişlerin arkasındaki kısma değmelidir.

Nefes alırken zihniniz çeşitli düşünceleri takip etmek isteyecektir. Ona izin vermeyin. Nefesinizin ritmine odaklanın ve ciğerlerinize giren ve ciğerlerinizden çıkan havayı hissedin. Zihniniz tekrar başka şeylere yönelmeye başladığında, onu tekrar nazikçe nefesinize odaklayın. Zihniniz sizden tekrar tekrar kaçacaktır. Dikkatinizi tekrar nefesinize verin. Uygulama ile bir süre sonra zihninizi durgun tutabildiğinizi göreceksiniz; bu anlarda üzerinize tuhaf bir sükunetin geldiğini ve aynı zamanda dikkatli bir netliğin oluştuğunu göreceksiniz. Bu hal, ulaşmaya çalıştığınız haldir. Bilincine vardığınız anda bu halin elinizden kaçmasına üzülmeyin. Tekrar alıştırmaya dönün. Bir süre sonra aynı hal tekrar yaşanacaktır.

Uygulamanın ilk haftası veya on günü bu dörtlü nefes çalışmasını en az beş dakika boyunca yapınız. Bu çalışmayı her gün asgari on dakika yapmalısınız. Yirmi dakikadan daha fazla çalışma, muhtemelen bu aşamada fazla gelecektir.

Kuşkusuz bu meditasyon yukarıda bahsettiğimiz sembol meditasyonu değildir. Bununla birlikte kazandırdığı beceri, daha sonra yapacağınız daha ileri çalışmalar için hayati bir öneme sahiptir. Dahası, bu özel alıştırma, gerçek meditasyondan önce zihni temizlemek ve daha sonra da sıradan bilinç durumuna dönmek için kullanılır. Bu teknikte ustalaşmak için harcanan zaman, boşa harcanmayacaktır.



Meditasyon İkinci Aşama

Meditasyon uygulamasının ilk aşaması bu alıştırmalar boyunca kullanacağınız odaklanmış bilinç haline hazırlık işlevi görür. Herhangi bir çalışmaya başlamadan önce en az bir ay boyunca uygulanmalıdır. Birçok başka yerde olduğu gibi kabalistik çalışma için en iyi nasihat eski Gülhaç sloganından gelir: Festina Lente, yavaş acele et. Eğitimin aşamalarını hızla geçmeye çalışmak, atlanmış çalışmaları daha sonra telafi etmek gerekliliği yüzünden daha fazla vakit kaybına neden olacaktır.

İkinci aşama çalışmaya başlamadan önce uygulama günlüğünüzü gözden geçirin ve ilk aşama çalışmanızı yukarıda verilen talimatlarla karşılaştırın. Bazı yerlerde tembellik ettiğinizi ya da alıştırmanın koca bir bölümünün atlandığını görebilirsiniz. Herkeste örneğine rastlanan bu şey felaket anlamına gelmez. Tabii eğer hatalarınızı düzeltip yolunuza devam etmediğiniz sürece. Kuşkusuz bu, işin en zor kısmıdır.

İkinci aşama çalışmaya hazır olduğunuz vakit Birinci Bölümü açın ilk Küreyi anlatan paragrafları okuyun ve ardından kitabı bir yana bırakın. Meditasyon oturuşunda oturarak bedeninizdeki gerginlikleri gözden geçirip ardından dörtlü nefes çalışması yapın. Nefes alıştırması sırasında Küre veya herhangi bir şey hakkında düşünmeyin. Nefesin ritminin farkına varın ve görüş netliğinin oluşmasına izin verin.

Beş dakikalık dörtlü nefesten sonra normal nefes almaya geçin ve Küre hakkında düşünmeye başlayın. Metindeki betimlemeleri mümkün olduğunca iyi hatırlamaya çalışın. Zihninizin konudan uzaklaşmasına izin vermeden Küre hakkında düşünün. Nihayet zihninizde yükselen fikirler veya imgelerden yalnızca birini seçerek, düşünce veya imge zincirini sonuna kadar takip edin. Yine, zihninizin konudan uzaklaşmasına izin vermeyin. Eğer zihniniz uzaklaşırsa, nazikçe onu geri getirip tekrar başlayın.

On beş dakikalık bir alıştırma size yeterli gelecektir. Ardından bir iki dakikalığına dörtlü nefese dönün. Zihniniz tekrar netleştiğinde uygulama seansını sona erdirin. Meditasyon sırasında yükselen fikirler ve imgeleri not etmeyi kesinlikle unutmayın. Küreleri sayısal sıralarına göre tefekkür etmelisiniz: önce Keter, ardından Hokmah, Binah vs. Her gün farklı bir Küre üzerinde tefekkür edin. Tüm sırayı bitirdiğiniz zaman, tekrar baştan Keterden başlayın. Meditasyon çalışmasının bir sonraki aşamasına geçmeden önce tüm sırayı en az dört kere tamamlamış olmanız gerekiyor.

Kabalistik meditasyonun ilk ve en temel çalışmasıdır bu ve ileride yapacağınız bütün çalışmaların anahtarıdır. Size çok basit ve sıkıcı gelebilir; fakat bu yöntemin gerçek faydalarını ancak ona vakit ayırıp sabırla çalıştığınızda ortaya çıkacaktır. Amacınız zihninizi rahat, fakat kesin bir şekilde seçilen konuya odaklamak olacaktır; bu hal, dörtlü nefes çalışmasıyla eriştiğiniz haldir. Bu çalışma başarıldığı zaman, kabalistik meditasyonun daha derin biçimlerine başlayabilirsiniz.
avatar
Admin
Admin

Mesaj Sayısı : 160
Kayıt tarihi : 22/07/08

Kullanıcı profilini gör http://parapsikoloji.forum777.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön


 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz