MASONLUĞUN DEĞİŞMEZLİK PRENSİBİ

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek

MASONLUĞUN DEĞİŞMEZLİK PRENSİBİ

Mesaj  Admin Bir Çarş. Tem. 30, 2008 12:54 pm

Türk Mason Dernegi Baskani Vedat Yeginsu;
"... Biz daha çagdas, daha sade bir anlayistan yanayiz. Masonlugun çaga ayak uydurmasini savunuyoruz.
Bizce Masonluk gizli kapakli bir sey olmaktan çikmali, tüm ritüeller sadelesmelidir."...
... Isviçreli Masonlardan Otto Mackhmann'in su sözleri, bu tartismada reformcu kesimin görüslerinin özlü bir ifadesiydi: "Masonluk, artik yüzyilin basinda bu yana, ona yeni fikirler getirmeyi istemeyenlerin suçlari yüzünden kocamis hale düsmüstür. Gelisme yoluna giremeyen, üstünlük kazanmasini bilmeyen bir örgüt artik tedavi edilmez bir halde çökmeye ve unutulmaya mahkumdur" diyordu Backmann. Iste bu yüzden, bütün o "demode" törenler sadelestirilmeli, gizlilik kaldirilmaliydi..."(Nokta yil:3 sayi:40 sf:27-33)
Nokta dergisindeki ifadelerinde "ritüellerin törenlerin degisip, gizliligin kaldirilmasi geregini ifade eden masonlar, Mimar Sinan dergisinde bunun imkansizligini söyle belirtiyorlar;
"Halbuki, gerçek M.·. olmak isteyen bir K.·.in, M.·.lukta ilk olarak ögrenmesi ve kabullenmesi gereken kural, "M.·.lukta yenilik olmayacagi" kuralidir...
Landmark'lar ve onlarin degismezligi prensibi her vesile ile islenmis ve açiklanmistir.
Bir reh.·. veya bir Üs.·. olmayinca, ciltlerle kitap okusaniz M.lugu tam olarak ögrenemezsiniz...
... Bu K.ler anlamalidirlar ki, öneri disinda hiç bir hareket tarzi M.·.il olmaz ve buna müsade edilmez. Özetle, bizim yöntemlerimiz geleneklere bagliligi ile bugüne kadar yasamistir. Bu gelenekler yikilirsa, M.·.lugun da temeli yok olur. Bu çati altinda olanlar M.·.luk geleneklerine uyacak ve ona sahip çikacaklardir."(MIMAR SINAN S: 50, SF:47)
"Masonlugun biri ezoterik, yani öz ve iç mahiyeti; öteki de ekzoterik, yani zamana, mekana göre degisebilen ve degismesi icap eden dis görünüsü vardir; dis görünüsü degisebilir ve yerlerini yenilerine birakabilir, fakat masonlugun özünü ve benligini dokuyan mahiyeti her yerde ve her zaman aynidir."(MIMAR SINAN - Sayi : 2 - S: 62)
Görüldügü gibi masonluk, öz mahiyeti itibariyle dünyanin her yerinde, her zaman aynidir. Degismesi mümkün degildir.
Böylece Türk Masonlar iki kanada ayrilmis oluyordu. Bugün hala süren bu ayriliktan sonra, bu kanatlardan biri olan Türk Mason Dernegi'nin Baskani olan Vedat Yeginsu , ayrilis nedenlerini dergimize söyle anlatiyordu:...
...Aslinda Yeginsu'nun sözünü ettigi anlayis farklilasmasi, Bati'da bu tarihten çok önce ortaya çikmis ve Masonluk dünya çainda "liberal" ve "muhafazakar" kanatlara ayrilmisti. Tabii, bu bölünmenin , burjuvazinin dünya çapinda yasadigi genel bölünmeye denk düsmesi hiç de sasirtici degildi..."(Nokta yil:3 sayi:40 sf:26-27)
Masonlugun bölündügü iddiasi, onu gözlerden saklamak, güçsüz, iddiasiz, disiplinsiz, basibozuk göstererek siradan bir dernek gibi düsünülmesini saglamak içindir. Masonlar da kendi kaynaklarinda bölünmeyi reddetmektedirler.
"Bu müsterek anlayis içinde merasim ve sekilleri bir tarafa birakir ve isin ruhunu arastirir, incelersek bizim ritimiz olan Iskoç ritine mensup bir mason diger bütün ritüellerdeki masonu mutlak olarak kardes tanir. Bunun disinda düsünenler masonlugu bilmeyen ve anlamamis olanlardir. Zira yukarida belirttigimiz gibi ideal, bir ritte ve her masonun anlayisinda aynidir. Masonluk bölünme kabul etmez. Dünyanin pek çok yerinde ayni vatan bütünlügü içinde degisik ritlerde çalisan mason tesükkülleri asla birbirlerinin muhalifi degildir. Kardestir. Riti ayridir diye bir kardes bir kardesine sirt çeviremez. O takdirde masonluk anlayisindan yoksundur demektir."(MASON DERGISI - 81/4, S: 6)
Hakiki bir mason, masonluk için tartisma ve küçümsemede bulunmaz; zira masonluk nizamlari her mason için tek rehberdir. Bu itibarla bizler inançlarimizda BIR VE BERABERIZ. Uyanik olalim; yersiz ve son derece yanlis iddialara girismeyelim; birbirimizi her gün artan bir özleyisle sevelim. (MASON DERGISI-81/4,SF:6)
MASONLUĞA GİRİŞ ŞARTLARI
Nokta dergisi:
Kamuoyunda iktidarlar kurdurdugu, parlamentolari avucunun içine aldigi, ekonomiyi kontrol edip, Türkiye'yi bir ag gibi sardigi düsünülen Mason Dernegi bir "ortadirek örgütü"ne dönüsmüs durumda!...
"Simdi daha ziyade ortadirekten bize üye oluyorlar. Yani yavas yavas ortadirek örgütüne dönüsüyoruz. Maalesef epey sayida aidatini ödemeyen insan çikiyor."
Bunlari söyleyen kisi, Türkiye'de sayilari binleri bulan "Dayanisma", "Güzellestirme" ya da "Yardimlasma" derneklerinden birinin baskani degildi. Kamuoyunda, iktidarlar devirip iktidarlar kurdurdugu parlamentolari avucunun içine aldigi, ekonomiyi kontrol edip Türkiye'yi bir ag gibi sardigi düsünülen Mason örgütünün önde gelen üyelerinden biri söylüyordu bu sözleri.
Türk Mason Dernegi Baskani Vedat Yeginsu, Tepebasi'ndaki dernek binasinin mütevazi bir avukat bürosundan farksiz baskanlik odasinda söyle sürdürüyordu ayni konuyu: "Üyelerimiz en çok memur sinifindan. Memur emeklilerii asker emeklileri, doktor, hukukçu gibi meslek sahipleri.... Bütün dernekler gibi maddi sorun içindeyiz. Geçenlerde brülörümüz ariza yapti, bir türlü degistiremedik. Biraz para topladik aramizda. Bir arkadas araci oldu da vadeli olarak aldik."(Nokta, yil:3 sayi:40 sf:24)
Fakir olduklari iddiasi, gözlerden gizlenmek, güçsüz zayif bir örgüt olarak kendilerini lanse etmek içindir.
"Yazimiza son vermezden evvel Masonluga ait bir eserde tesadüf ettigim su mütalaayi arz edeyim: Cizvitler, aralarina kabul edecekleri adamda temel üç vasif ararlarmis: Bu vasiflardan birincisi hüsnü cemal, ikincisi ilmü kemal, üçüncüsü de servet-ü mal imis.
Filhakika avam kütlesi üzerinde hüküm ve tesir icra edebilecek olan bu üç temel amil masonlarda da mevcuttur."
(TÜRK MASON DERGISI-Nisan 1960, sf:2085)
Bu umumi vasiflardan sonra bir de bizim Masonik açidan arayacagimiz bazi sartlar lazimdir. Simdi onlari inceleyelim.
1) Idealist olmak;
2) Iyi isim ve söhret sahibi olmak:
3) Maddi ve mali imkanlari iyi durumda olmasi.
4) Haricilerin vaktinin müsait olmasi,(MASON DERGISI - 81/4, sf:32)
"Mas.·.luk her yerde münevver zümre arasinda muteberdir. Mas.·.lar, içtimai mevkie kiymet verirler. Onun için ahlaki, içtimai vazifeleri müsait olmayanlari meyhanesine almazlar."(BÜYÜK SARK -2 YIL HAZ- AGUSTOS 1932 No: 7)
MASON FELSEFESİNDE "HİKMETE ERME"
Mason felsefesinin ana noktasini teskil eden "Sirlara vakif olma" ve "Hikmete erme" kavramlari, Mason adayinin her türlü Dini inanistan koparılıp materyalist ve Darwinist bir dünya görüşünü benimsemesinin sağlanmasıdır.
"Masonlukta hareketlerin rehberi Akil ve Hikmettir. Masonluga göre Akil, mevhumelerinden, batillardan, hurafe ve hayallerden kurtulmak ve mevzuunu hakkiyle tanimaktir.
Akil ile mevhumelerden (Dini inançlardan) kurtulan kimse mevzuuna hakim oldugu zaman Hikmete ermistir. Hakiki masonun en önemli vasfi da budur."
Din açisindan Mason ögretisi
Akasya Tekamül Mahvili Yayin. Dr. Selami Isindag S: 11
Görüldügü gibi, bir mason için Vahiy'e tabi olmak söz konusu degildir. Çünkü bu yanlış felsefeye göre Vahiy'in ortaya koydugu Dinler deinsan aklinin tarihi boyunca ortaya koydugu eserlerdir. Akilsa sürekli gelisme gösterdigi için Dinlerden üstündür. Burada esas nokta Yaratan ile Allah'in inkari ve materyalist bir görüsün saplantisi ile çevremizdeki olaylarin degerlendirilmesidir.
Oysa gerçek, akıl ve bilim, masonların iddiasının aksine, İlahi dinlerin insan ürünü olmadığını göstermektedir. Örneğin Kuran'ın pek çok mucizesi, bu kitabın bir insan sözü olmadığını, Allah'ın kelamı olduğunu apaçık şekilde ispatlar. Günümüzden 14 asır önce vahyedilmesine rağmen, ancak çağımızda anlaşılan bilimsel gerçeklerin Kuran'da haber verilmesi, bu mucizelerin sadece bir kısmıdır.
Mezmurlar
BAB: 82
AYET: 6-7-8 Ben dedim: Siz ilahlarsiniz.
Ve hepiniz Yüce Olanin ogullarisiniz.
Fakat insan gibi öleceksiniz.
Insanlar mahkumu Mevt (ölüme mahkum) Ilahlardir. V e Ilahlar Layemut (ölümsüz) Insanlardir (burada insanlardan maksad tabii masonlardir.)
Bu sözlerin manasini anlayan bahtiyar olur. Çünkü her seyin anahtari kendi elindedir. Kanunu esrarin hakikati muazzamayi sana açtigini teemmül et.
Hakikati zekalara göre mesaha etmek lazimdir. Mahdut bir zeka, fena bir ruh hakikati görmeye tahammül bile edemez. Sirri kalbinde sakla ve efaline söyle, demek ki "bilmek lazim, inanmak lazim, susmak lazim."
Hermes ve Hermetizm izmir Ehram Mah. Yayin Refet Sadettin S: 21
Masonluk, "Sirlar" dedigi, aslinda deruni, kapali ifadelerle Allah'in inkari olan felsefesini adaylarina telkin ederken, Kabbalizmin bir özelligi olan Dereceleme Sistemini kullanarak Tedricen alistirma yolunu izler.
İnançli bir insani bir anda inandigi tüm degerlerden koparmak inkar ettirmek ve bu materyalist felsefeyi topluma yaymasini istemek birdenbire mümkün degildir. Hatta ona birdenbire fikirleri kabul ettirmeye kalksaniz aksi tesir yapacak ve insan yapilan telkinlere karsi menfi tepki gösterecektir. Iste dereceleme sistemi bu noktada kullanilmaktadir.
Normal bir insani kademe, kademe inkara alistirmak, inançlarinin "Bilim disi-Dogmatik" oldugunu asilamak, Dialektik Materyalizmin, Allah ve Ahiret inancindan daha bilimsel ve mantikli, Namus-Ahlak-Aile gibi Din kökenli degerlerin çagdisi ve gericilik oldugu gibi aldatmacaları kabul ettirmek, bu derece, derece yükselterek "Egitme" sistemi ile mümkün olmaktadir.
Ilk asamada Mason Localari, adaylari kendi dinlerini terke mecbur birakmaksizin bir akide etrafinda toplanmaya çagirirlar. Daha sonra beseri ihtiras ve türlü faktörlerle Dine bagliliklari zayiflayan insanlarin kalplerindeki boslugu ieallerle doldururlar.
Yaratan Allah inanci yerine "Kainatin Ulu Mimari" ianaci sokulur. Ilk inanç sembol, ikincisi mefkure olarak büyür, genisler yayilir, neticede birincisi ortadan kaldirilir.
avatar
Admin
Admin

Mesaj Sayısı : 160
Kayıt tarihi : 22/07/08

Kullanıcı profilini gör http://parapsikoloji.forum777.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön


 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz